1. Moet ik het veld Postbus verplicht invullen?
Neen, dit veld dient enkel ingevuld te worden indien u over een postbus-adres beschikt.
2. Kan ik mij inschrijven bij meerdere handelaren (programa’s)?
Uiteraard. U kan zich registeren bij alle handelaren die een Smart Reporting programma opgezet hebben. U zal maandelijks een aparte factuur ontvangen vanwege elke handelaar, indien u deze optie geslecteerd hebt en indien u transcties bij deze handelaar gedaan heeft met de kaart(en) waarmee u zich gereistreerd hebt bij de betrokken handelaar.
3. Mijn aanvraag tot inschrijving werd geweigerd? Wat moet ik doen?
U kan de betrokken handelaar contacteren of onze helpdesk contacteren door het incullen van het contactformulier.
4. Welke kaarten kan ik registreren?
U kan volgende kaarttypes registreren : Bancontact/MisterCash, Maestro, Visa en Mastercard.De registratie gebeurt op basis van het kaartnummer. Uw kaartnummer wordt tijdens de registratie versleutleld, volledig conform de geldende veiligheidsnormen.
Opmerking : Maestro kaarten, uitgegeven door een Nederlandse bank bevatten een lokale en bankspecifieke kaartnummering. Indien u over zo’n Maestro kaart beschikt, dient u zich tot uw bank te richten om de PAN (kaartnummer conform de internationale standaarden) te verkrijgen. Met behulp van dit nummer kan u zich probleemloos registreren.
5. Wat is een registratiecode?
Een registratiecode is een code die uitgegeven wordt door een individuele handelaar. Indien u een code van een handelaar ontvangen heeft voor de dienst Smart reporting, kan u deze code voor de betrokken handelaar invullen in het veld registratiecode.
6. Kan ik per handelaar andere kaarten registreren?
Ja. U kan verschillende kaarten inschrijven/regsitreren voor Smart Reporting. Per handelaar kan u kiezen welke kaarten u activeert of desactiveert en voor welke kaarten bij welke handelaren u een factuur wenst te ontvangen.
7. Kan ik mijn transacties exporteren naar excel?
Dit is momenteel niet mogelijk.
8. Wat is een “a-posteriori” factuur?
U han per handelaar een een factuur aanvragen voor transacties en dit tot 1 jaar voorafgaand op de inschrijving van uw kaart. De factuur die u ontvangt na deze aanvraag is een “a-posteriori factuur”.
9. Bestaat het risico op dubbele facturatie indien ik meerdere “a-posteriori” aanvragen doe bij dezelfde handelaar?
Neen, dubbele aanvragen voor eenzelfde transactie worden gefilterden geblokkeerd door het systeem.
10. Wat is de maximum periode voor een a-posteriori factuur?
De maximum periode is 12 maand voorfgaand aan de rgsitratie van de kaart.